Feldenkrais-asema

Feldenkrais-menetelmä vahvistaa fyysistä ja psyykkistä hyvänolon tunnetta. Se lisää vuorovaikutusta ajattelun, tuntemisen ja tekemisen välillä, mikä auttaa meitä oivaltamaan uusia tulokulmia itseemme. Menetelmän avulla voidaan toisaalta sekä parantaa liikkuvuutta ja koordinaatiota että toisaalta vähentää stressiä ja jännitystiloja. Erityisesti, kun pyrimme yhä tarkemmin hallitsemaan suorituksia kiputiloissa ja laajentamaan liikeratoja, Feldenkrais-menetelmä tukee mm. kuntoutujien, urheilijoiden, näyttelijöiden, tanssijoiden ja ylimalkaan hyvinvoinnistaan kiinnostuneiden suoriutumista.  

Feldenkrais-menetelmä hakee ihmisessä hänen käyttämättömiä mahdollisuuksiaan. Menetelmässä keskitytään ihmisen jokaiseen terveeseen osaan. Siksi ei ole eroa oletko nuori tai vanha, sairas tai terve, vammainen tai ei-vammainen, huippu-urheilija, liikunnan harrastaja tai penkkiurheilija, mies tai nainen. Menetelmässä käytetään mitä erilaisimpia liikkeen yhdistelmiä ja vaihtoehtoja.
     

Feldenkrais-menetelmässä oppiminen koostuu kahdesta reitistä:
• FI (Functional Integration) yksityistunti
• ATM (Awareness Trough Movement) ryhmätunti