Feldenkrais-asema



Ryhmätunnit alkoivat jälleen maanantaina 14.8.2017 lähtien vanhalla, monille tutulla aikataululla:
- maanantaisin klo 10.30 sekä klo 17.15
- keskiviikkoisin klo 8.00
- torstaisin klo 17.30

Ryhmät ovat pienryhmiä, max 9 osanottajaa,
tunnin hinta on € 13,- ja kestää 60 minuuttia,
paikalla on matot, päänaluset,
tule sinä mukavissa arkivaatteissa

Ilmoittautuminen:
Kikka Salmi
050 441 6756
kikka.salmi ( a ) feldenkrais.fi

Tervetuloa kokeilemaan, jäämään, oppimaan itsestään



Syksyn 2017 ryhmätunnit


Maanantai Tiistai Keskiviikko Torstai

10.30 Kikka

  10.30 Marie

8.00 Kikka

17.30 Kikka

17.15 Kikka


17.30 Marie



tunnin hinta € 13,-


Ilmoittautumiset tunneille suoraan tunnin ohjaajalle:

Kikka Salmi: 050 441 6756 / kikka.salmi (a) feldenkrais.fi

Marie Körkkö: 040 832 8519 / marie.korkko (a) feldenkrais.fi


Ryhmät ovat pienryhmiä, joten ilmoittautuminen vapaille paikoille ja tutustumistunneille on hyvin tärkeä.

Salin raameja emme pysty laajentamaan vaikka omia raamejamme pyrimmekin laajentamaan.


Tervetuloa


*   *   *   *   *


Yksityiskäsittelyt

Yksityiskäsittelyt sopimuksen mukaan

Ilmoittautumiset: Kikka Salmi, 050 441 6756 / kikka.salmi (a) feldenkrais.fi

Käsittelyn hinta € 70,-, kesto n. 60 min.


*   *   *   *   *

KAIKILLE AVOIN 

Feldenkrais-viikonloppu 9.-10.9.2017
la 13 – 17.30,  su 10-15.00 



Paikka: Tulijooga studio *)
Kivenhakkaajankatu 2
00150 Helsinki (Punavuori)
(bussit 14 / 18 , raitovaunut  3 / 6) 


opettaja
François Combeau, Pariisi 

teema

The Eyes and the Glance

opetuskieli: englanti 



kurssin hinta: € 185,- 


ilmoittautumiset ja tiedustelut: 
kikka.salmi ( a ) feldenkrais.fi 


tilinumero: FI72 4055 4020 0427 17 
Viesti: FC 2017 



Tervetuloa




Osanottajamäärä on rajoitettu, paikat täytetään 
ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on pätevä 
heti, kun kurssimaksu on maksettu. 
Maksamatta jättäminen ei ole peruutus.



Kurssin peruutusehdot:
jos peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 14 päivää ennen kurssin alkua kurssimaksua ei hyvitetä takaisin. 
Sijaisen lähettäminen on mahdollista. 
Kurssilla on omavastuu 
Lisätiedot kurssista: Kikka Salmi, 050 441 6756 / kikka.salmi ( a ) feldenkrais.fi


Tulijooga*) sijaitsee Helsingin Punavuoressa, osoitteessa Kivenhakkaajankatu 2, 00150 Helsinki. Löydät sinne aivan Iso-Roobertinkadun päästä, Koffin puiston juurelta. Kivenhakkaajankatu on pieni poikkikatu Iso-Roban päässä. Pääset lähelle ratikalla #3 sekä bussilla #14 ja 18. Kaikki pysähtyvät Fredrikinkadun ja Iso-Roban kulmassa, suunnasta Kamppi tulevat bussit 14 ja 18 pysähtyvät Albertinkadun ja Ison-Roban kulmassa.

Studiolle on lyhyt kävelymatka myös Bulevardilta. Ratikka #6 tuo sinut Aleksanterinteatterin pysäkille ja sieltä kävelet n 7 min Albertinkatua pitkin etelään kohti Isoa-Robaa missä käännyt Kivenhakkaajankadulle.

www.tulijooga.fi


Theme: The Eyes and the Glance


Through our senses, we open ourselves to the surrounding world and connect ourselves to its infinite richness.

This permanent relationship feeds and colors our daily actions and creations at the same time that it allows us to develop them in an open, more living space.

The perception of the spaces and forms in and around which we move conditions our behaviors, the deployment and harmony of our gestures, the extent of our breathing, the range of our voice, and our very relationship to the world.

The work proposed will take three main directions:

1. Developing

  • wide, fluid eye mobility in the different spatial directions (displacements and accommodation) relative to the fundamental dynamics of the spinal column (flexion/extension and rotation);

  • the freedom of the glance and the possibility of communicating the emotions and the most differentiated physical and psychic states of being in more appropriate, expressive ways;

  • the extension of the visual field in the different directions, as well as its relationship to the development of breathing;

  • Tthe functional symmetry of the two eyes for a better perception of relief, contours, and figure-ground relations;

  • the relaxation of the eyes and the possibility of resting them at any time.

2. Discovering the role of eye movements in the organization and dynamics of body displacements and the relationship between the fluidity of the glance and the harmony of these movements.

3. Feeling the different kinds of glances: the one that describes and the one that receives information and transmits it without the intervention of memory, the “blinders” of habit.



In the course of this weekend, each participant will develop a vision that is more fluid, clear, colorful, and in greater relief and will discover a truer, more authentic relationship with the inner and outer worlds.

Look at the light and admire its beauty. What you see at first no longer exists, what you will see afterward does not yet exist” (Leonardo da Vinci).

With constantly renewed curiosity and creative attention to his own way of proceeding, each student will feel movement become easier, greater freedom in day-to-day activities and a true and open relationship with the outside world.



François Combeau Is a Feldenkrais teacher and Trainer.

As teacher/practitioner of the Feldenkrais Method® for 35 years, Francois Combeau has a wide range of teaching experience of ATM® lessons, including weekly classes, theme series, and numerous seminars in Paris, throughout Europe and in Detroit (Michigan), for professionals in the fields of the arts, athletics and health.

He also works with individuals helping them to develop a fuller quality of life – physically, mentally and emotionally.

As an experienced Assistant-trainer and than Trainer, he has been involved in many training in Europe, in Paris with Myriam Pfeffer, in Liege, Belgium with Yvan Joly, in Bad Windshiem, Germany with Mark Reese, and in the U.S. with Anat Baniel. These trainers have in many ways been his mentors. Francois has taught advanced training in France, Sweden, Switzerland, Germany and the U.S. He has also the desire to share the experience he developed teaching for 15 years in small continuity educational training’s, creating a very interactive, precise and supportive way of working with students.